Menu

بروشور و کاتالوگ

چاپ کاتالوگ برای زمینه های تجاری بسیار مهم است. قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت کاغذ و مرکب و دستگاه چاپ تعیین می شود و چاپ کاتالوگ ارزان بستگی به مواد مصرفی در چاپخانه دارد.

چاپ کاتالوگ هر چقدر چشم گیرتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. امروزه با بیشتر شدن رقبا لازمه داشتن چاپ‌کاتالوگ حرفه‌ای بیشتر احساس می شود. طراحی کاتالوگ هر چه قوی تر باشد میتواند چاپ کاتالوگ را حرفه ای تر کند.

با داشتن یک کاتالوگ با طراحی و چاپ حرفه ای میتوانید به پیشی گرفتن از رقبا امیدوارتر شد، بدین صورت که مشتریان بیشتری به کاتالوگ شما ارتباط برقرار کرده و محصولات و برند شما را دنبال خواهند کرد. مشتریان دوست دارند که کاتالوگ به خوبی طراحی شده باشد و توضیحات هر محصولات بصورت کامل در کاتالوگ گنجانده شده باشد که بتوانند بهتر تصمیم به خرید بگیرند.

در ابتدای بحث چند سوال متداول که شما اغلب در باره چاپ کاتالوگ از ما سوال میکنید را در ادامه با هم پاسخ میدهیم:

ارزانترین چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ اغلب بصورت چاپ افست انجام می شود و اگر بصورت افست و در تیراژ 1000 عدد به بالا انجام شود، دارای کیفیت بالا و قیمت ارزانتری نسبت به چاپ دیجیتال می باشد.

فوری ترین زمان برای چاپ کاتالوگ چقدر است؟

اغلب به شما پیشنهاد می کنیم که برای چاپ کاتالوگ از چاپ اختصاصی کاتالوگ استفاده کنید که هم کیفیت بالایی دارد و هم زمان طولانی ترین برای تولید آن صرف می شود. اما اگر نیاز به چاپ کاتالوگ ارزان و فوری تر دارید می توانید از چاپ عمومی کاتالوگ استفاده کنید.

حداقل تیراژ چاپ کاتالوگ چقدر است ؟

شما میتوانید چاپ کاتالوگ خود را در تعداد 50 تا و بوسیله چاپ دیجیتال انجام دهیم. اما این نکته را فراموش نکنید که چاپ دیجیتال کیفیت پایین تر و قیمت بالاتری نسبت به چاپ افست دارد.

سایز چاپ کاتالوگ اغلب چقدر است ؟

سایز چاپ کاتالوگ اغلب سایز A4 است. چاپ کاتالوگ را میتوان بصورت مربعی سایز 19 در 19 یا سایز A3 نیز چاپ کرد.

چاپ کاتالوگ به چند صورت انجام می شود و با کیفیت ترین و بهترین آن کدام است؟

چاپ کاتالوگ اغلب به دو بصورت چاپ دیجیتال و چاپ افست انجام میشود. چاپ افست دارای کیفیت بالاتر و قیمت پایینتری می باشد( در تیراژ 10000 عددد به بالا). و چاپ دیجیتال اغلب برای تیراژ پایین ( 50 تا 300 عدد ) استفده می شود که هم کیفیت پایین تر و هم قیمت دونه ای نسبت به چاپ افست بالاتر است .

قیمت چاپ کاتالوگ چگونه حساب می شود؟

اغلب قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت دستگاه چاپ و تجهیزات چاپخانه ها مشخص می شود. مثلا شما در بعضی چاپخانه ها ناظران چاپ بصورت اختصاصی کیفیت چاپ شما را زیر نظر میگیرند که مطمئنا کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری را به همراه خواهد داشت. هر چی کیفیت بالاتر باشد به مراتب قیمت چاپ کاتالوگ هم بالاتر می رود.

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ اغلب به دو صورت چاپ کاتالوگ افست و چاپ کاتالوگ دیجیتال انجام می شود. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند . اغلب برای چاپ کاتالوگ در تیراژ 1000 عدد به بالا از جاپ کاتالوگ به روش افست استفاده می شود و برای چاپ کاتالوگ در تیراژ کم یا چاپ کاتالوگ فوری از چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده میشود. در مطلب زیر به معرفی چاپ کاتالوگ به روش چاپ افست خواهیم پرداخت.

چاپ کاتالوگ افست بصورت عمومی و اختصاصی انجام میشود. چاپ عمومی اغلب برای کاتالوگ های تک برگی کاربرد دارد. به این صورت که کاتالوگ طراحی شده کنار چند کاتالوگ دیگر در یک فرم چیده میشود و کار بصورت عمومی چاپ می شود.

این روش از کیفیت خوبی برای چاپ کاتالوگ برخوردار است و اگر نیاز به کاتالوگی با کیفیت خیلی بالا دارید باید از روش چاپ اختصاصی افست کاتالوگ استفاده کنید. از جمله کاتالوگ ها عمومی میتوان به کاتالوگ تک برگ A4 گلاسه ۳۰۰ گرمی با سلفون مات یا براق اشاره کرد .

چاپ اختصاصی بصورتی است که صفحات کاتالوگ مورد نظر بصورت اختصاصی و در یک فرم چیده می شود و بصورت اختصاصی و در یک فرم مخصوص به شما چاپ می شود . اینکار از لحاظ کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارد و ناظر چاپ که از طرف شما می تواند انتخاب شود، می تواند تمام مراحل کار چاپ کاتالوگ را از نزدیک مشاهده کند.

بیشتر شرکت های بزرگ از این مدل چاپ برای کاتالوگ های خوب استقبال میکنند و یک نماینده برای چک کردن چاپ کاتالوگ خود در موقع چاپ به چاپخانه میفرستند.

در چاپ عمومی و اختصاصی حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد می باشد و قیمت چاپ و صحافی روی این تعداد قیمت گذاری می شود . البته تیراژ بصرفه برای چاپ کاتالوگ ۵۰۰۰ عدد می باشد ولی بیشتر مشتریان از تیراژه ۱۰۰۰ عدد استفاده میکنند.

چاپ عمومی و اختصاصی کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد با چاپ افست انجام میشود و زمان انجام این چاپ ها 3 تا 7 روز کاری نسبت به حجم کار تعیین می شود.

مراحل تولید کاتالوگ بدین صورت است که پس از مرحله طراحی کاتالوگ و تایید توسط مشتری ، طرح مورد نظر به لیتوگرافی رفته و عملیات فرم بندی طرح ها انجام میشود . به این صورت که دو صفحه دو صفحه ، صفحات کاتالوگ کنار هم قرار میگیرند و بقیه صفحات هم به همین منوال فرم بندی می شوند.

پس از مرحله فرم بندی مرحله تهیه زینک می باشد . که از هر فرم در کارهای چهار رنگ چهار زینک Cyan ، Magenta و Yellow و Black تهیه میشود.

در کار های تک رنگ نسبت به رنگ مورد نظر یک زینک گرفته میشود. در کارهای پنج رنگ یا ۶ رنگ و … نسبت به تعداد رنگ، زینک های اضافی گرفته می شود. در بیشتر مواقع رنگ های پنجم رنگ نقره ای یا طلایی هستند.

برای چاپ رنگ پنجم پیشنهاد می شود حتما از چاپخانه ای استفاده شود که به دستگاه چاپ پنج رنگ مجهز باشد . پس از تهیه زینک ، زینک های مورد نظر روی دستگاه بسته می شوند . قبل از این کار باید کاغذ ها نسبت به اندازه فرم چاپی بریده شده و آماده شوند . ناظر چاپ وظیفه چک کردن رنگ ها و طرح ها در موقع چاپ را دارد. پس از چاپ باید کاغذ ها خشک شده و سپس مرحله سلفون کشی و صحافی انجام میپذیرد.

مشاهده به عنوانن جدول فهرست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه